PRESSEMEDDELELSE: Rutinen fortsætter

20.05.19

Vi kan med glæde meddele, at Rasmus Søndergaard tager endnu en tørn i den hvide trøje. Kontrakten er forlænget for den kommende sæson, hvor Rasmus Søndergaard igen bliver en vigtig brik i Jari Pasanens trup. Hvis Rasmus holder sig skadesfri, vil han runde imponerende 600 kampe i White Hawks trøjen inden næste sæson er afsluttet. Hans betydning for holdet er enorm, både på og uden for isen. En spiller der altid går forrest, og en person der har et meget stort hjerte for Frederikshavn White Hawks. Han er meget stabil i sit spil, og leverer altid en fight og en indsats der er i enhver træners smag. Vi er utrolig godt tilfredse med at have Rasmus ombord igen i næste sæson.

Selv siger Rasmus Søndergaard om forlængelsen.
-Jeg er glad for at spille videre i White Hawks, og ser frem til vi kan bygge videre på det vi gjorde i sidste sæson. Med den lange forlængelse med Jari Pasanen, kan der blive lavet en langsigtet plan for klubben og holdet, med mulighed for at bygge noget op. Det vil jeg gerne være en del af.

Målmand forlænger kontrakten

Derudover har vi forlænget kontrakten med målmand Aphiwat Sengthaisong for yderligere et år. Den 20-årige keeper fik chancen i elitetruppen i sidste sæson, hvor det dog ikke blev til mange minutter på isen. Aphiwat Sengthaisong har hele tiden holdt fanen højt, og han har kæmpet hver eneste dag til træning for at blive bedre. Hans indstilling har altid været 100% i orden, og vi er overbeviste om at der nok skal blive spilletid til Aphiwat i den kommende sæson. Han læner sig op af Tadeas Galansky hver eneste dag, og er en arbejdsom spiller der gerne vil lære endnu mere. Han er derudover en vellidt person i omklædningsrummet, og vi ser meget frem til at have Aphiwat i White Hawks igen i næste sæson.

Selv siger han om forlængelsen.
-Først og fremmest er jeg glad for at kunne fortsætte i klubben i en sæson mere, hvor jeg håber jeg kan tilkæmpe mig til flere minutter på banen end i sidste sæson. Jeg kan rigtig godt lide at være i klubben, og ser frem mod en ny og ikke mindst spændende sæson.

Back indstiller karrieren

Samtidig blev sæsonen 2018/2019 den sidste for Thomas Larsen i White Hawks. Den 23-årige back har valgt at indstille karrieren på eliteplan, efter små 100 kampe i den hvide trøje. Desværre nåede Thomas aldrig helt at bide sig fast på holdet i de tre år han har været en del af førsteholdet.

Trods manglende kampspilletid, har Thomas altid ydet en god indsats på den daglige træning, og været særdeles vellidt i omklædningsrummet. Vi har stor respekt og forståelse for hans beslutning, og vi takker ham for hans indsats for klubben gennem de sidste tre år, og ønsker ham god vind fremover.

Selv udtaler Thomas følgende.

-Jeg har valgt at stoppe ishockeykarrieren på eliteplan på grund af for lidt kampspilletid. Jeg har følt, at jeg har brugt alt for meget tid i hallen i forhold til hvor meget spilletid jeg har fået, og derfor har jeg valgt at sige stop. Jeg kommer til at savne alle drengene på holdet, og det bliver nok det sværeste at undvære. Jeg er glad for at have haft nogle gode år i White Hawks, og ønsker dem alt held og lykke i fremtiden. Jeg vil helt sikkert komme ud og støtte dem.

Scanel Logo Noborder