PRESSEMEDDELELSE: HENRI HEINO NY MAND I WHITE HAWKS TRUPPEN

18.02.18

Det er med stor glæde at Elite Nord Frederikshavn A/S i dag kan offentliggøre, at vi har skrevet kontrakt med finske Henri Heino for den resterende del af sæsonen.

Henri er 31 år og er en hårdtarbejdende 2 vejs-center som spillet mere end 700 kampe i Liiga som er den bedste liga i Finland. Han har produceret godt 170 point i en stærk liga, men hans force er helt klar hans arbejdsindsats og hans kvaliteter i det defensive arbejde og boxplay. Desuden er han meget stærk på faceoff ligesom han med hans erfaring fra Liiga vil bidrage holdet med ledererfaring på og udenfor isen.

Henri er egentlig på kontrakt med Pelicans fra Liiga, men har af specielle årsager i denne sæson været udlånt til Peliitat som er deres farmerklub i Mestis og Henri’s hjemby. Henri og hans kone fik for nogle måneder deres første barn og Henri er igen klar til spille ishockey på højt plan. Henri har været på is hver eneste dag i hele sæsonen og holdt kampformen ved lige hos Peliitat hvor han spillet 15 kampe. Det er en spiller som altid er toptrænet og vi er ikke nervøse for hans træningstilstand efter at have snakket med klubbens trænere i både Pelicans og Pelitat.

Henri ankommer med hans familien søndag aften og træner således med truppen for første gang mandag og forventes dermed i truppen til tirsdagens kamp i Rungsted. Han får spillertrøje nummer 18.

Henri Heino bliver den 8. udlændinge i truppen, da man efter gensidig forståelse har ophævet kontrakten med Shoma Szumi.

Foto: Tomi Hänninen - www.chilipictures.fi