PRESSEMEDDELELSE: Albin Lindgren ny back i White Hawks

26.07.19

Elite Nord Frederikshavn A/S kan hermed offentliggøre, at vi har skrevet en et-årig kontrakt med den 23-årige svensker Albin Lindgren.

Vi er rigtig glade for at have signet Albin Lindgren, der er en all-round back. Han har et godt skøjteløb, og er rigtig dygtig i powerplay, med et godt skud.

Albin Lindgren har fået sin ishockeyopvækst i svenske Skövde, hvor han har spillet stort set hele sit liv. I sidste sæson tog han skridtet til sin første klub i udlandet, hvor han blev en stor succes i Stjernen Hockey, i den bedste norske række. Her leverede han imponerende 26 point i 33 kampe, og blev den næstmest producerende spiller i klubben, hvilket må siges at være stærkt af en back.

Albin Lindgren er højrefattet, hvilket er vigtigt for vores hold, og ikke mindst i powerplay, hvor det er vigtigt at have flere strenge at spille på. Vi ser Albin Lindgren som en meget spændende spiller, hvor han får en stor rolle i defensiven, og samtidig kan bidrage med en masse offensivt.

Selv glæder Albin Lindgren sig meget til at komme til Frederikshavn.

-Jeg ser meget frem til at komme til Frederikshavn at spille. Jeg håber meget, jeg kan fortsætte med at udvikle mig som ishockeyspiller, og ikke mindst hjælpe holdet med at vinde en masse kampe i den kommende sæson. Jeg glæder mig til at trække trøje nummer 67 over hovedet.

Albin Lindgren ankommer til Frederikshavn i løbet af den næste uges tid, og vi ser meget frem til at have ham i truppen til den kommende sæson.

Scanel Logo Noborder