Efter en sæson med flere nedture end opture har vi valgt at stoppe samarbejdet med cheftræner, Patric Wener.

- ​Patric er en super sympatisk person med en stærk arbejdsmoral, men desværre rykkede vores spil sig ikke nok gennem sæsonens 48 kampe og derfor har ledelsen truffet denne beslutning. Vi vil gerne takke Patric for sin tid i klubben og ønsker ham held og lykke fremover, udtaler sportschef Kasper Kristensen.

Derudover bliver det også et farvel til høgenes assistenttræner, Alexander Bumagin. Den 37-årige russer kom til Frederikshavn mellem jul og nytår i 2018 og nåede frem til sommeren 2023 at spille mere end 150 kampe i den hvide trøje, hvor det blev til 30 mål og 83 assists.

En knæskade satte desværre en stopper for karrieren som spiller, hvorefter han til denne sæson blev assistenttræner.

Alexander Bumagin har meddelt klubben, at han ønsker at vende tilbage til Rusland med sin kone og parrets tre børn. Beslutningen bunder i sygdom hos forældrene, både på sin og konens side, og derfor ønsker de at være tættere på familien i denne svære tid.

- Vi vil gerne sige tusind tak til Alex for de oplevelser han gav os på isen, og ikke mindst sin fantastiske personlighed. Alex forkælede vores fans fra dag ét med sin sublime teknik, skøjteløb og viljen til at gå forrest. Han var en teamplayer, meget vellidt i omklædningsrummet og en karakter mange af vores unge spillere så op til, udtaler sportschef Kasper Kristensen.

Frederikshavn White Hawks ønsker Alex og familien alt muligt held og lykke i fremtiden.

SOMMERFERIE: White Hawks taber sidste drama mod Rødovre